خبرها

دوره‌های برگزار شده در موسسات آموزش عالی آزاد تحت عنوان DBA و MBA  فاقد اعتبار لازم است.
دوره‌های برگزار شده در موسسات آموزش عالی آزاد تحت عنوان DBA و MBA فاقد اعتبار لازم است.

دوره‌های برگزار شده در موسسات آموزش عالی آزاد تحت عنوان DBA و MBA فاقد اعتبار لازم است.

براساس گزارش دبیرخانه هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی و با استناد به نامه شماره 123429/2 مورخ 09/06/1400 معاون محترم آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دوره‌های برگزار شده در موسسات آموزش عالی آزاد تحت عنوان DBA و MBA که با عناوین دکتری مدیریت حرفه‌ای کسب و کار و همچنین کارشناسی ارشد مدیریت حرفه‎‌ای کسب و کار در ادارات و سازمان‌های دولتی ارائه می‌گردد، به هیچ عنوان معادل، مشابه و یا همتراز مدرک دانشگاهی نمی‌باشد. همچنین موسسات آموزش عالی آزاد تنها مجاز به صدور گواهینامه گذراندن دوره می‌باشند که در گواهینامه مذکور کلمه دوره حتما می‌بایست قید شده باشد. لازم به ذکر است داوطلبان این دوره‌ها پیش از شرکت در دوره و پرداخت هرگونه هزینه نسبت به استعلام مجوز دوره از طریق وزارت عتف اقدام نمایند، در غیر اینصورت وزارت عتف هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال تایید گواهینامه دوره‌های مذکور را نخواهد داشت. همچنین درصورت مشاهده مواردی از این قبیل می‌توانید مراتب را به دبیرخانه هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی به آدرس ذیل اطلاع دهید. آدرس: بوشهر- خیابان شهید ماهینی – دانشگاه خلیج فارس – دبیرخانه هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی تلفن: 1222415-021

 بر اساس گزارش پایگاه استنادی WoS(ISI) مقالات پراستناد  دانشگاه خلیج فارس به 10 عنوان رسید
بر اساس گزارش پایگاه استنادی WoS(ISI) مقالات پراستناد دانشگاه خلیج فارس به 10 عنوان رسید

بر اساس گزارش پایگاه استنادی WoS(ISI) مقالات پراستناد دانشگاه خلیج فارس به 10 عنوان رسید

بر اساس آخرین گزارش برگرفته از پایگاه استنادی WoS(ISI) تعداد مقالات پر استناد (Highly Cited Paper) دانشگاه خلیج فارس به ۱۰ مقاله رسیده است، در این میان می توان به تعداد ۵ مقاله چاپ شده در سال ۲۰۲۱ اشاره کرد که به این لیست افزوده شده اند. ‏"Highly Cited Paper" به مقالاتی گفته می شود که بر اساس تعداد ارجاعات شمرده شده توسط پایگاه ESI ،میزان ارجاعات این مقالات جزو 1% مقالات برتر دنیا در دسته‌بندی خاص خود قرار گرفته اند. لیست مقالات Highly Cited دانشگاه خلیج فارس به شرح ذیل می باشد: http://research.pgu.ac.ir/_Pages/News/Read.aspx?ID=13 بر اساس گزارش پایگاه استنادی WoS(ISI) مقالات پراستناد دانشگاه خلیج فارس به 10 عنوان رسید

پیام تبریک دکتر عبدالمجید مصلح رییس دانشگاه خلیج فارس به مناسبت آغاز سال تحصیلی
پیام تبریک دکتر عبدالمجید مصلح رییس دانشگاه خلیج فارس به مناسبت آغاز سال تحصیلی

پیام تبریک دکتر عبدالمجید مصلح رییس دانشگاه خلیج فارس به مناسبت آغاز سال تحصیلی

روز یکشنبه مورخ 21 شهریور ماه 1400 دکتر عبدالمجید مصلح رییس دانشگاه خلیج فارس آغاز سال تحصیلی را به جامعه دانشگاهی دانشگاه خلیج فارس تبریک گفت. متن این پیام به شرح زیر است: همکاران گرامی، استادان و کارمندان ارجمندو دانشجویان عزیز دانشگاه خلیج فارسفرارسیدن سال تحصیلی 1401-1400  را خدمت جامعه دانشگاهی دانشگاه خلیج فارس تبریک عرض نموده و در این شرایط فراگیری ویروس کرونا، برای یکایک اعضای جامعه دانشگاهی دانشگاه خلیج فارس آرزوی سلامتی و تندرستی دارم.امسال، دومین سالی است که با محدودیت ها و شرایط کرونایی به پیشواز  سال تحصیلی جدید می رویم. بدون تردید با وجود همه تلاش هایی که برای فعال نگه داشتن نظام آموزشی از طرف مجموعه دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه صورت گرفته است، تنگناهای فضای مجازی، وجود فاصله و عدم امکان ارتباط چهره به چهره، نارسایی هایی را در نظام آموزشی ایجاد کرده است. اما با وجود همه این چالش ها و تنگناهای حاصل از شرایط کرونایی،  آموزش عالی کشور توانسته است با بهره برداری از زیرساخت های فناوری اطلاعات، خدمات خود را بدون وقفه و به صورت پایدار به جامعه هدف خود ارایه کند، که تلاش های صورت گرفته در این مسیر، به راستی شایسته قدردانی  از همه فعالان این عرصه است.  از سوی دیگر می توان گفت شرایط پیش آمده، هر چند خالی از  برخی کاستیها نبوده است، فرصتی ارزشمند برای ایجاد تغییرات پاردایمی در نظام آموزش عالی را ایجاد کرده است. بی تردید این شرایط نوین،  فرصتی یگانه برای تبدیل و ارتقای نظام یادگیری و آموزشی از یک نظام استاد محور به یک نظام دانشجو محور است. در پارادایم جدید یادگیری مساله و هدف دانشجو است و دانشجو در این نظام بر اساس حق انتخابی که محترم شمرده می شود در فرایند برنامه ریزی درسی مشارکت دارد. در این نظام نوین، دانشجو به عنوان بازیگر کلیدی در فرایند یادگیری ایفای نقش می کند و سایر عناصر نظام آموزشی از جمله استادان و کارکنان دانشگاه به عنوان تسهیلگر، راهنما و مشاور، مجموعه نظام آموزشی را راهبری می کنند.در طول سال تحصیلی گذشته تعدادی از اعضای خانواده بزرگ دانشگاه خلیج فارس اعم از دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی، خود یا خانواده آنان  درگیر بیماری کرونا شدند و‌برخی نیز در این میان عزیزان خود را از دست دادند. برای تمامی عزیزانی که از مرحله بیماری عبور کرده اند و اکنون با سلامتی سال تحصیلی جدید را شروع می کنند آرزوی تندرستی داریم و خدای بزرگ را شاکریم که نعمت سلامتی را به آنان عطا کرده است. همچنین به روح همه درگذشتگان خانواده دانشگاه درود می فرستیم و  برای آنان رحمت و مغفرت الهی آرزو می کنیم و یادشان را گرامی می داریم.در پایان از تلاش ایثارگرانه جامعه سلامت کشور و به ویژه همکارانمان در دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر سپاسگزاری نموده برایشان آرزوی سلامتی و سربلندی داریم. از درگاه  خدای متعال می خواهیم سال تحصیلی جدید را سال پایان همه گیری ویروس کرونا قرار دهد و حافظ همه مردم جهان و به ویژه ملت عزیز ایران و به طور خاص خانواده بزرگ دانشگاه خلیج فارس و جامعه سلامت استان بوشهر باشد.

دانشگاه خلیج فارس در جمع 58دانشگاه های برتر ایرانی در رتبه بندی تایمز
دانشگاه خلیج فارس در جمع 58 دانشگاه برتر ایرانی در رتبه بندی تایمز

دانشگاه خلیج فارس در جمع 58 دانشگاه برتر ایرانی در رتبه بندی تایمز

رئیس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) با بیان این که رتبه بندی تایمز ۲۰۲۲ اعلام شد، گفت: با حضور ۱۲ دانشگاه جدید از ایران تعداد دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی تایمز ۲۰۲۲ به ۵۸ مورد افزایش یافت.دهقانی افزود : در رتبه بندی تایمز ۲۰۲۲، دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، علوم پزشکی ارومیه، آزاد اسلامی نجف آباد، علوم بهزیستی و توانبخشی، علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، علوم پزشکی زنجان، خلیج فارس، علوم پزشکی کاشان، دامغان، صنعتی سهند، علوم پزشکی سمنان و مراغه که سال گذشته در این رتبه‌بندی حضور نداشتند، امسال توانسته‌اند حضور داشته باشند. رییس ISC تصریح کرد: در پایگاه رتبه بندی تایمز، در سال­‌های ۲۰۱۲ الی ۲۰۱۴ از ایران تنها یک دانشگاه حضور داشت. در سال ۲۰۱۵ دو دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی اصفهان در این رتبه‌بندی حضور یافته و در سال ۲۰۱۶ تعداد دانشگاه‌ها به ۸ مورد رسیده است. تعداد دانشگاه‌ها در سال ۲۰۱۷ به ۱۳ و در سال ۲۰۱۸ به ۱۸ و در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به ترتیب به ۲۹، ۴۰ و ۴۷ دانشگاه افزایش یافته است.وی افزود: در سال ۲۰۲۲ با ورود ۱۲ دانشگاه جدید، شاهد حضور ۵۸ دانشگاه حائز رتبه از جمهوری اسلامی ایران در جمع ۱۶۰۰ دانشگاه برتر جهان از۹۹ کشور هستیم و (نام چهار دانشگاه نیز در این رتبه‌بندی به عنوان reporter آورده شده است) این موضوع نویدبخش حرکت هر چه بیشتر دانشگاه‌­های توانمند ایران در رتبه بندی‌­های معتبر بین‌المللی است.  دهقانی گفت: رتبه دانشگاه‌­های ایران در جدول زیر نشان داده شده است. لازم به ذکر است که دانشگاه‌هایی که رتبه‌بندی آنها در بازه یکسان هستند، همگی هم رتبه بوده و ترتیب اسامی ذکر شده در این گزارش مطابق با سامانه رتبه‌بندی تایمز و بر اساس حروف الفبا (به لاتین) است. دانشگاه‌هایی که با علامت * نشان داده شده‌اند، دانشگاه‌هایی هستند که برای اولین بار در این رتبه‌بندی حضور پیدا کرده اند.روش‌شناسی رتبه بندی تایمزرییس ISC در ادامه گفت: پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین‌المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار داده است. این رتبه‌بندی از ۱۳ شاخص به شرح جدول زیر در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین‌المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره گرفته است. روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس این دستاورد را  را به خانواده بزرگ دانشگاه خلیج فارس تبریک عرض می کند.

اطلاعیه‌ها

سهمیه رتبه اولی دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی سال تحصیلی 95  و 96 در آزمون سراسری کارشناسی ارشد 1400
قابل توجه دانش آموختگان مقطع کارشناسی متقاضی استفاده از سهمیه رتبه اولی
مقدمه ای بر کارآفرینی و نگرش کارآفرینانه
مقدمه ای بر کارآفرینی و نگرش کارآفرینانه
کارگاه آموزش کاربردی نرم افزار متلب
کارگاه آموزش کاربردی نرم افزار متلب
آخرین اطلاعیه در خصوص سامانه  انتخاب واحد
رفع مسدودی سامانه انتخاب واحد
نشست شماره 100 از سری سمینارهای نخبگان بین‌المللی دانشگاه خلیج فارس
نشست شماره 100 از سری سمینارهای نخبگان بین‌المللی دانشگاه خلیج فارس

جلسه شماره 101 از سری سمینارهای نخبگان بین‌المللی دانشگاه خلیج فارس
جلسه شماره 101 از سری سمینارهای نخبگان بین‌المللی دانشگاه خلیج فارس

کارگاه آموزشي در رابطه با مرکز محاسبات سريع ( HPC)
کارگاه آموزشي در رابطه با مرکز محاسبات سريع ( HPC)

نسل پنجم شبکه های تلفن همراه، تفاوت‌ها با نسل چهارم و فرصت‌های کسب و کار
 نسل پنجم شبکه های تلفن همراه، تفاوت‌ها با نسل چهارم و فرصت‌های کسب و کار

نشست علمی با موضع پیشرفت‌های اخیر در گرانش و کیهان شناسی
نشست علمی با موضع پیشرفت‌های اخیر در گرانش و کیهان شناسی

نشست علمی با موضوع "سیاست های چین برای حضور در خلیج فارس"
نشست علمی با موضوع "سیاست های چین برای حضور در خلیج فارس"

بیش‌ از
86
رشته/گرایش
بیش‌ از
250
عضو هیأت علمی تمام وقت
بیش‌ از
8640
دانشجوی فعال
بیش‌ از
20000
دانش‌آموخته
دانشگاه خلیج فارس در رسانه ملی: تولید الکل فعالیتی دیگر از این دانشگاه در مقابله با ویروس کرونا
دانشگاه خلیج فارس در رسانه ملی: تولید الکل فعالیتی دیگر از این دانشگاه در مقابله با ویروس کرونا

چهارمین گزارش از مجموعه اقدامات دانشگاه خلیج فارس در زمان شیوع ویروس کرونا: این هفته کلاس درس مجازی یا آموزش مجازی
چهارمین گزارش از مجموعه اقدامات دانشگاه خلیج فارس در زمان شیوع ویروس کرونا: این هفته کلاس درس مجازی یا آموزش مجازی

سی ویکمین گزارش از سری دستاوردها و توانمندیهای دانشگاه خلیج فارس: این هفته تکثیر و پرورش ماهی صبیتی
سی ویکمین گزارش از سری دستاوردها و توانمندیهای دانشگاه خلیج فارس: این هفته تکثیر و پرورش ماهی صبیتی

کارآفرینان جوان دانشگاه خلیج فارس
کارآفرینان جوان دانشگاه خلیج فارس

سی و دومین گزارش از سری دستاوردها و توانمندیهای دانشگاه خلیج فارس: این هفته کشت کاکتوس
سی و دومین گزارش از سری دستاوردها و توانمندیهای دانشگاه خلیج فارس: این هفته کشت کاکتوس

پیاده سازی نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد
پیاده سازی نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد

  •  
    • شنبه 13 شهریور 1400
    • انتخاب واحد
  •  
    • شنبه 20 شهریور 1400
    • شروع کلاس‌ها
  •  
    • دوشنبه 29 شهریور 1400
    • حذف و اضافه
  •  
    • دوشنبه 15 آذر 1400
    • ارزشیابی استادان و کارت ورود به جلسه
  •  
    • دوشنبه 22 آذر 1400
    • حذف نهایی
  •  
    • پنجشنبه 9 دی 1400
    • پایان کلاس‌ها