برگزاری نشست مشترک دانشگاه و سازمان منطقه ویژه انرژی پارس برای توسعه همکاری‌های علمی

تاریخ انتشار: سه شنبه 2 تیر 1405
responsive image

در راستای راهبرد «دانشگاهِ جامعه‌محور» و با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی در حل مسائل کلان کشور، نشست مشترک مسئولان دانشگاه با مدیر امور شهری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، این نشست با حضور معاون پژوهشی و مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه و مدیریت امور شهری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، با تمرکز بر شناسایی حوزه‌های همکاری پژوهشی و فناوری‌محور تشکیل شد. طرفین در این جلسه با تأکید بر ضرورت پیوند میان دانش و صنعت، بر استفاده از توان تخصصی اعضای هیئت علمی و ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه جهت تدوین راهکارهای نوین برای چالش‌های شهری در قطب اقتصادی کشور تأکید کردند.

در این جلسه، ضمن بررسی چالش‌های موجود در حوزه زیرساخت‌ها و مدیریت شهری منطقه ویژه پارس بزاقتصادی، مقرر شد با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و انجام بازدیدهای میدانی، نیازهای فناورانه این سازمان احصا و به اولویت‌های پژوهشی هم تبدیل شوند.

مدیران حاضر در این نشست بر این نکته اشتراک نظر داشتند که هدف اصلی از این تعاملات، عبور از نگاه‌های صرفاً تئوریک و حرکت به سمت اجرای پروژه‌هایی است که خروجی‌های آن مستقیماً در ارتقای کیفیت مدیریت شهری و بهینه‌سازی فرآیندهای اجرایی در این منطقه صنعتی نقش ایفا کند.

بر اساس توافق صورت‌گرفته، در ادامه این تعاملات، تیم‌های تخصصی و اساتید دانشگاهی با حضور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ضمن بازدید از بخش‌های عملیاتی و زیرساختی، به ارزیابی دقیق چالش‌های میدانی خواهند پرداخت. این بازدیدها نقطه آغاز فرآیندی خواهد بود که به تعریف پروژه‌های مشترک فناورانه و کاربردی منجر می‌شود.

گفتنی است، این نشست در چارچوب سیاست‌های کلان دانشگاه مبنی بر نقش‌آفرینی مؤثر در حل مسائل جامعه و تقویت ارتباط با صنایع استراتژیک کشور برگزار شد و انتظار می‌رود خروجی‌های آن در آینده نزدیک، بسترساز اجرای پروژه‌های کلان پژوهشی و صنعتی باشد.

Log in to post comments