صدور مدرک

راهنمای متقاضیان مدرک دانشگاه خلیج فارس

 

متقاضی گرامی به سامانه صدور مدرک دانشگاه خلیج فارس خوش آمدید به منظور انجام بهتر فرآیند صدور مدرک لطفاً راهنمای زیر را به دقت مطالعه فرمائید.

مراحل صدور و ارسال مدرك دانشگاهي

1-برگه ثبت/ويرايش درخواست با دقت پر شود.

2-پر كردن موارد ستاره دار ضروری است.

3-پس از فرستادن درخواست، یک کد رهگیری برای شما تولید می شود آن را یادداشت کنید و تا دریافت مدرک درخواستی نزد خود نگه دارید.

4-پس از گذشت هفت روز اداري از تاريخ درخواست با كد رهگيري، مجددا به سامانه درخواست صدور مدرك مراجعه نموده و نتيجه بررسي كارشناس مربوطه را مشاهده و در صورت نقص مدارک، نسبت به تهیه و ارسال آن اقدام نمایند.

5-در صورت كسري پرونده، مدارك خواسته شده را از طريق پست پيشتاز به اداره دانش آموختگان ارسال نماييد.

6-هزينه هاي اعلام شده را به صورت اينترنتي (با كارت شتاب) پرداخت نماييد. لازم به ذكر است براي پرداخت الكترونيكي رمز دوم كارت بايد فعال باشد. براي فعال سازي رمز دوم به يكي از دستگاههاي خود پرداز بانكها مراجعه فرمائيد.

7-پس از پرداخت هزينه هاي صدور مدرك و در صورت نیاز رفع نواقص پرونده، مدارك درخواستي صادر و به آدرس متقاضي از طریق پست ارسال مي گردد.

8-پس از اطمينان از ارسال مدارك توسط دانشگاه و عدم دريافت آن، با تلفن 07733328891و 07733333194 دفتر پست بوشهر تماس حاصل فرماييد.

9- مدت زمان دریافت دانشنامه، گواهی موقت و سایر مدارک، پس از تکمیل کلیه مدارک 30 روز کاری می باشد.

از همكاري شما سپاسگزاريم.

آدرس پستی : بوشهر، خیابان خلیج فارس- دانشگاه خلیج فارس دبیرخانه آموزش کد پستی: 7516913817

دانش آموخته گرامي ضمن تشكر از جنابعالي براي دريافت مدارك، از طريق سامانه درخواست و صدور مدارك اينترنتي و پستي خواهشمند است با ارائه نظرات، انتقادات و پيشنهادات سازنده خود اين دانشگاه رادر مسير ارتقاي كيفيت خدمت رساني به ارباب رجوع ياري فرمايد.

 درخواست مدرک

مدارک مورد نیاز جهت گواهی موقت پایان تحصیلی

قبل از انجام این کار پرونده دانشجو می بایست کامل باشد. 

  1. تصویر شناسنامه تمام صفحات
  2. تصویر کارت ملی
  3. دو قطعه عکس (خانمها با حجاب کامل اسلامی)
  4. عدم تعهد خدمت به عنوان بورسیه، خدمت دبیران آموزش و پرورش و مناطق محروم
  5. ارائه و تحویل یکی از مدارک نه گانه زیر (برای آقایان)
  • ارائه اصل و تصویر کارت پایان خدمت دوره ضرورت
  • ارائه اصل و تصویر کارت معافیت دائم
  • ارائه اصل گواهی از نیروهای نظامی و انتظامی منبی بر اشتغال به خدمت دوره ضرورت با قید بدون غیبت اولیه
  • ارائه اصل گواهی از نیروی انتظامی مبنی بر استخدام در نیروهای مذکور
  • ارائه اصل گواهی اشتغال به تحصیل یا خدمت در وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، سازمان کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران و آموزشگاه فنون هواپیمایی (قانون وظیفه عمومی)
  • ارائه اصل برگه اعزام به خدمت دوره ضرورت بدون غیبت در مدت اعتبار آن (حداکثر اعتبار یک ماه)
  • ارائه اصل کارت معافیت موقت در مدت اعتبار آن بدون غیبت (حداکثر اعتبار یک ماه)
  • ارائه اصل گواهی صادر شده از سوی سازمان وظیفه عمومی و معاونت‌های وظیفه عمومی استان‌های کشور
  • ارائه اصل گواهی اشتغال به تحصیل ترم جاری دانشجو در مقاطع بالاتر که در آن شماره و تاریخ معافیت تحصیلی قید و مهمور به مهر دانشگاه محل تحصیل باشد. 

مدارک مورد نیاز جهت صدور دانش‌نامه و ریزنمرات

 

  1. اصل گواهینامه موقت پایان تحصیلات
  2. اصل گواهینامه پایان تحصیلات دیپلم (در صورت عدم ارائه در زمان ثبت نام)
  3. اصل گواهی‌نامه پایان تحصیلات پیش‌دانشگاهی (در صورت عدم ارائه در زمان ثبت نام)
  4. دو قطعه عکس ۳ در ۴ رنگی جدید (خانمها با حجاب کامل اسلامی)
  5. ارائه و تحویل یکی از مدارک نه گانه زیر (برای آقایان)
    • ارائه اصل و تصویر کارت پایان خدمت دوره ضرورت
    • ارائه اصل و تصویر کارت معافیت دائم
    • ارائه اصل گواهی از نیروهای نظامی و انتظامی منبی بر اشتغال به خدمت دوره ضرورت با قید بدون غیبت اولیه
    • ارائه اصل گواهی از نیروی انتظامی مبنی بر استخدام در نیروهای مذکور
    • ارائه اصل گواهی اشتغال به تحصیل یا خدمت در وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، سازمان کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران و آموزشگاه فنون هواپیمایی (قانون وظیفه عمومی)
    • ارائه اصل برگه اعزام به خدمت دوره ضرورت بدون غیبت در مدت اعتبار آن (حداکثر اعتبار یک ماه)
    • ارائه اصل کارت معافیت موقت در مدت اعتبار آن بدون غیبت (حداکثر اعتبار یک ماه)
    • ارائه اصل گواهی صادر شده از سوی سازمان وظیفه عمومی و معاونت‌های وظیفه عمومی استان‌های کشور
    • ارائه اصل گواهی اشتغال به تحصیل ترم جاری دانشجو در مقاطع بالاتر که در آن شماره و تاریخ معافیت تحصیلی قید و مهمور به مهر دانشگاه محل تحصیل باشد. 
  6. اصل نامه تسویه حساب صندوق رفاه دانشجویان از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (کسانی که وام داشته‌اند)
  7. لغو تعهد آموزش رایگان (برای دوره‌های روزانه) با انجام یکی از شرایط زیر:
    • الف- گواهی انجام کار برابر مدت تحصیل (پذیرفته شدگان سهمیه منطقه یک، شاهد و ایثارگر یک برابر و منطقه دو و سه، دو برابر مدت تحصیل)
    • تبصره: ارائه گواهی انجام کار از شرکتهای خصوصی در صورت بیمه بودن، ارائه اصل و کپی صفحه اول دفترچه بیمه الزامی است.
    • ب- ارائه نامه از اداره کل کار و امور اجتماعی استان مبنی بر تایید عدم کاریابی توسط دانش‌آموخته
    • نکته ۱: لازم به ذکر است که در پرونده این دانش‌آموختگان نباید قبلا از هیچ ارگان یا سازمانی نامه‌ای مبنی بر درخواست تاییدیه تحصیلی که بیانگر اشتغال در آن سازمان باشد وجود داشته باشد. در صورت وجود چنین مدرکی، دانش‌آموخته بایستی گواهی عدم اشتغال از ارگان مزبور را نیز ارائه نماید.
    • نکته ۲: زمان صدور گواهی عدم کاریابی از طرف اداره کار و امور اجتماعی می‌بایست با زمان حضور دانش‌آموخته مطابقت داشته و شخص دانش‌آموخته مدرک مذکور را به اداره آموزش تسلیم نماید. پس از ۶ ماه که از فراغت از تحصیل گذشت، نسبت به تکمیل پرونده در اداره کل کار و امور  اجتماعی استان محل اقامت خود اقدام و (حداقل یکسال پس از زمان فارغ التحصیلی) جهت نامه عدم کاریابی مراجعه نماید. ضمنا از تاریخ صدور نامه بیش از یک ماه نگذشته باشد.
    • ج- پرداخت هزینه آموزش رایگان و ارائه اصل و کپی فیش آن
    • نکته ۱: نحوه تسویه حساب دانش‌آموخته در صورتی‌که در مقاطع بالاتر در حال تحصیل یا دانش‌آموخته شده است، بایستی ابتدا نسبت به تسویه حساب خود از مقاطع پایین‌تر اقدام نماید و فرم نحوه انجام تعهد خدمت آن مقطع و اصل و کپی دانش‌نامه مقطع پایین‌تر را ارائه نماید.
    • نکته ۲: دانش‌آموختگانی که گواهی سابقه کار کمتر از مدت تعهد خود ارائه نمایند، می‌توانند مابقی بدهی خود را نقدا پس از محاسبه توسط اداره دانش‌آموختگان به حساب وزارت علوم پرداخت نمایند. دانش‌آموختگانی که با استفاده از سهمیه مناطق محروم یا استانداری در دانشگاه پذیرفته شده‌اند در صورت اعلام عدم نیاز از طرف استانداری مربوطه موظف است نامه به صورت مکتوب از استانداری ارائه نماید.
    • نکته ۳: در صورت عدم ارائه گواهی اشتغال به کار یا گواهی تایید عدم کاریابی از طرف اداره کار، دانش‌آموخته می‌بایست کلیه بدهی آموزش رایگان خود را با در نظرگرفتن سهمیه منطقه پذیرش و محاسبه توسط مسئول امور دانش‌آموختگان نسبت به واریز مبلغ مذکور به حساب وزرات علوم اقدام نماید(جهت اطلاع بیشتر از میزان شهریه آموزش رایگان به سایت اداره کل دانشجویان دخل مراجعه نمایید)
    • دانش‌آموختگانی که سهمیه آموزش و پرورش هستند، می‌بایست به صورت مکتوب از آموزش و پرورش نامه کارکرد و دریافت دانشنامه ارائه نمایند.
    • تذکر: در صورتی که دانشجو در مقطع بالاتر دوره روزانه مشغول به تحصیل است، به جز بند ج مابقی قابل قبول نیست.
  8. ارائه اصل و کپی دانشنامه و لغو تعهد آموزش رایگان مقطع قبلی برای دانش‌آموختگان مقاطع بالا
به اطلاع کلیه فارغ التحصیلان و دانشجویان گرامی دوره روزانه که قصد لغو تعهد آموزش رایگان خود را دارند رسانیده می شود که به سامانه سجاد https://portal.saorg.ir مراجعه و بعد از مطالعه راهنما، ثبت نام نمایند. در غیر اینصورت به درخواست هایی که مورد فوق را رعایت نکرده باشند ترتیب اثر داده نمی شود و عودت داده می شود.