نحوه اخذ ترم تابستان

تاریخ انتشار: جمعه 13 تیر 1404
responsive image

به اطلاع کلیه دانشجویان ارجمند می‌رساند؛ از آنجا که ترم تابستان در دانشگاه خلیج فارس برگزار نمی شود دانشجویان متقاضی ترم تابستان می‌توانند با توجه به ابلاغیه وزارت علوم به شماره ۷۸۱۱۸ مورخ ١٤٠٤/٠٤/٠٤ با پر کردن فرم مهمان به و رعایت کردن شرایط زیر برای اخذ ترم تابستان در دانشگاه‌های دولتی برگزار کننده، اقدام کنند.

اخذ ترم تابستان به شکل حضوری در دانشگاه هایی که به شکل حضوری برگزار می کنند.

همچنین در دانشگاه هایی که کلاسها را به صورت مجازی برگزار می کنند اخذ ترم تابستان بلامانع است.

دانشجویان، در دانشگاه‌هایی می‌توانند ترم تابستان بگیرند که امتحانات را به صورت حضوری و قبل از پایان ١٤٠٤/٦/٦ ماه برگزار می‌کنند.

لازم به ذکر است؛ با توجه به شروع امتحانات پایان نیمسال دوم ۱٤٠٤ - ۱۴۰۳- از مورخ ۱٤٠٠٤/٦/۸ دانشجویان متقاضی دروس ترم تابستان را به گونه‌ای انتخاب کنند که هیچ گونه تلاقی با امتحانات پایان ترم نداشته باشد در ضمن مسئولیت تداخل امتحانات متوجه دانشجویان است.

- طبق آیین نامه یکپارچه آموزشی دانشجو در نیمسال تابستان فقط ٦ واحد درسی می تواند بگیرد و تنها یکی از دروس میتواند از دروس پایه و مابقی از دروس عمومی است.

چنانچه دانشگاه مقصد کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار می‌کند در مورد دروس پایه توجه شود که امکان انتخاب درس برای بار اول امکان پذیر نیست؛ به عبارتی دیگر دانشجو در صورتی می‌تواند درس پایه را انتخاب کند که قبلا یک بار آن گرفته باشد و آن را در حذف اضطراری حذف کرده و یا نمره قبولی در آن کسب نکرده باشد.

دانشجو از میان دروس معارف فقط یک درس میتواند بگیرد.

در صورت اخذ دروس کارآموزی و یا اردوی کارورزی در نیمسال تابستان دانشجو دیگر نمی‌تواند دروس نظری بگیرد.

درس پروژه تخصصی انتخاب شده در نیمسال تابستان جزء ٦ واحد انتخابی دانشجو محاسبه می شود.

به منظور درخواست نیمسال تابستان دانشجویان می‌توانند از تاریخ ١٤٠٤/٤/١٢ به سامانه جامع آموزشی دانشگاه مراجعه نموده و در بخش درخواست‌ها درخواست میهمانی نیمسال تابستان را انتخاب و ضمن تکمیل اطلاعات و فرمهای مورد نظر درخواست خود را در سامانه ثبت کنند.

صدور نامه برای دانشگاه مقصد نیازمند تایید گروه دانشکده و مدیریت امور آموزشی دانشگاه است.

توجه شود در صورتی که به هر دلیل دانشجو درسی را در نیمسال تابستان اخذ نموده و نامه برای دانشگاه مقصد صادر شود دروس برای دانشجو در سامانه آموزشی ثبت شده و تا زمانی که نامه نمره از دانشگاه مقصد بازگردانده نشود امکان اخذ مجدد درس یا اخذ درس بعدی آن در نیمسال های آینده فراهم نیست مسئولیت پیگیری ارسال نامه اعلام نمره از دانشگاه مقصد بر عهده دانشجو است.

با درخواست دانشجویانی موافقت می‌شود که درخواست خود را به شکل رسمی و الکترونیکی و طبق فرایندهای تعریف شده در سامانه فرم مهمان به را پر کرده باشند و صدور نامه به دانشگاه مقصد منوط به پر کردن فرم مهمان به، با در نظر گرفتن شرایط ذکر شده در بالا است؛ بنابراین چنانچه دانشجویی بدون طی کردن مراحل اداری تعریف شده برای ترم تابستان در دیگر دانشگاه اقدام کرده باشد برای دریافت نمرات از دانشگاه مقصد به هیچ وجه مکاتبه نخواهد شد.